Loading...
Moda

Torba do pracy – jak wybrać idealną dla siebie

Torba do pracy to ważny element wizerunku pracownika – zwłaszcza jeśli pracujesz w biurze albo chodzisz na spotkania biznesowe z klientami. Dobrze dobrana do stylizacji torebka doskonale uzupełni biurowy outfit, ale oprócz estetycznego wyglądu ważne jest to, by była także funkcjonalna. Ten dodatek będziemy przecież wykorzystywać codziennie do przenoszenia  zarówno firmowych dokumentów, jak i naszych prywatnych rzeczy – np. drugiego śniadania czy parasola. W związku z tym wybór torby do pracy stanowi często nie lada wyzwanie. W dzisiejszym artykule poznasz kilka rzeczy, na które warto zwrócić uwagę wybierając idealną torbę biurową.

Jaki typ torby do pracy?

Rodzaj torby, który będzie najlepszy zależy od miejsca, w którym pracujesz. Jeżeli nie obowiązuje Cię dress code to tak naprawdę nie ma tu zbyt wielu ograniczeń – jedynie dobry smak i funkcjonalność. Kiedy w Twojej firmie został wprowadzony dress code lub gdy istnieją jakieś niepisane zasady dotyczące ubioru i stylu, wybór będzie nieco ograniczony. Biurowe kolory to czerń, szarość, granat, beż i biel, a damskie torby w stylu biurowym są najczęściej skórzane lub z tworzyw skóropodobnych w czerni, ciemnym granacie, brązie, szarości lub beżu. Mężczyźni mają jeszcze mniejszy wybór barw – typowa torba męska do pracy ma odcień czerni lub ciemnego brązu. W przypadku dress codu torba powinna być dość prosta i elegancka – w stylu klasycznym, a nie sportowym. Jeśli pracujesz w urzędzie lub często na spotkania z klientami zabierasz dokumentację, dobrym wyborem może być torba aktówka damska lub po prostu torba teczka damska. W przypadku mężczyzn tego typu modele również mogą okazać się świetnym rozwiązaniem. Nie jest to jednak jedyna opcja dla kobiet. Dla wielu Pań na stanowiskach biurowych, torba do pracy damska to po prostu zwykły shopper w typowo biznesowym kolorze. Często można też spotkać torebki prostokątne.

Ważny jest nie tylko biznesowy wygląd

Idealna torba na dokumenty damska, jak i męska, powinna być elegancka, pojemna i dość duża. Ze względów praktycznych warto zwrócić uwagę, by mieścił się w niej format A4 – pogięte dokumenty i małe teczki nie wyglądają zbyt profesjonalnie. Dobrym pomysłem będzie torba z uszami. Takie rozwiązanie często znajduje zastosowanie w kategorii „torba na dokumenty męska”, ale często też jest spotykane w damskich torebkach na ramię – dzięki odpinanemu paskowi.  Przed zakupem warto zwrócić uwagę na jakość wykonania i pojemność torby. Ten dodatek zazwyczaj jest kupowany na lata i wykorzystywany codziennie, więc solidność oraz funkcjonalność są bardzo ważne. Zanim wybierzesz odpowiedni model zastanów się na tym, ile kieszonek potrzebujesz i jaka pakowność będzie odpowiednia. Na zakupach nie zapomnij o tym, że nie tylko biznesowy look jest istotny. Elegancka torba męska do pracy skórzana może być dość ciężka, więc jeśli wolisz lżejsze torby nie wybieraj skóry. W przypadku męskich aktówek warto postarać się o model z odpinanym długim paskiem – w ten sposób teczka posłuży jako praktyczna torba męska na ramię do pracy i nie straci nic na wyglądzie.